donderdag 29 juli 2010

Over de helft

Jongens wat gaat de tijd hier toch snel. Ik betrap mezelf iedere dag weer erop dat ik zit te dagdromen over de dag dat ik hier in Tokio mag gaan wonen.
Zondag ben ik met Gwynn en Sabine naar Asakusa geweest. Je hebt daar een enorme tempel genaamd Sensou-ji en een heleboel kraampjes vol met de meest fantastische 'traditioneel' Japanse spulletjes. We hebben er niet lang kunnen rondlopen, met temperaturen over de 35 graden en een fel zonnetje waren we binnen een uur al op zoek naar een plek met airco en kakigoori (schaafijs). Na dit korte uitje zijn Gwynn en Sabine nog een keer naar een KAT-TUN concert geweest. Ik ben natuurlijk wakker gebleven tot ze terug waren zodat ze me er alles alles alles over konden vertellen. Stikjaloers was ik, maar Gwynn had wel het tourbook gehaald voor me, wat ze hier heel lullig een pamphlet noemen (hardcover boekwerk he), dus toen was ik wel weer blij.
Op maandag zijn we nadat we met de school een winkel bij wijze van onderzoek hadden bezocht, naar Harajuku gegaan. Daar hebben we hele lekkere crepes gegeten (ik had met cheesecake en bosbessen) en purikura gemaakt (een soort fotohokje maar dan met overbelichting, schattige achtergronden, ogen die veel te groot worden gemaakt en een achteraf hokje waar je nog schattige strikjes en hartjes en sterretjes etc kan toevoegen).
Omdat de crepes zo lekker waren en Takeshitadoori zo'n ...interessante plaats is, zijn we woensdag met z'n drietjes (Sabine, Gwynn en ik) nog een keer geweest.
Op donderdag hadden we weer een kengaku, een leerzaam en verantwoord uitje. Dit keer naar Toukyoudaigaku, afgekort naar Toudai en in het Nederlands 'gewoon' de universiteit van Tokio (dat is samen met Waseda Daigaku de meest prestigieuze universiteit van Japan, echt de elite). Dat had heel leuk kunnen zijn als we ook daadwerkelijk iets van Toudai gezien zouden hebben. Helaas werden we al meteen een kelder in geleid waar we in een, dat moet ik toegeven, indrukwekkende vergaderzaal een soort college over kuni-ezu hebben gevolgd. Dat zijn een soort mega kaarten die rond de 17e eeuw gemaakt werden op bevel van de shogun (dat was dus een beetje de baas, in naam was het de keizer, in de praktijk de shogun) . Met mega moet je dus echt denken aan een meter of 20 doorsnee bijvoorbeeld.
Het onderwerp interesseerde me op zich wel, maar omdat mijn Japans nog niet zo fantastisch is en de docente niet gewend was op een lager niveau Japans te spreken was het vaak moeilijk te volgen. De dingen die ik begreep waren over het algemeen toch dingen die ik in Leiden al geleerd had.
Na dit uitje ben ik met Gwynn en Sabine nog naar Ikebukuro geweest naar de Book-off waar ik weer twee cd's voor een paar euro heb gekocht. Eerste album van KAT-TUN en een Japanse uitgave van Fallen van Evanescence, waar een extra nummer op staat. Allebei maar 2 euro, daar ga ik het niet voor laten natuurlijk. Toen weer tempura gaan eten in ons geweldige tempura-restaurantje in Sunshine City en daarna weer naar huis om nog even een aflevering van de drama die ik nu met Gwynn kijk, te zien(Proposal Daisakusen, het grote huwelijksaanzoeksplan).
Vandaag gaan we in ieder geval nog even lunchen bij de Cheesecake Factory, waar ik heel nieuwsgierig naar ben en morgen gaan we een dagje naar Odaiba, een opgespoten eiland in de baai van Tokio. Daar gaan we als eerste voor onze eindpresentatie even kijken voor informatie bij de studio van Fuji TV en daarna lekker Odaiba verkennen. Met mooi weer kunnen we misschien zelfs nog wel naar het strand. 's Avonds is het vuurwerkfestival boven de Sumidagawa, de Sumida rivier, wat volgens mij het grootste vuurwerkfestival van Japan is. Ik heb er heel veel zin in maar ik ben ook wel een beetje bezorgd of dat wel goed gaat, met meer dan een miljoen man vuurwerk kijken.
Ik denk maar zo; je bent in Tokio of je bent het niet.


PS. De temperatuur is nu wel aangenaam hier, rond de 29 graden en regen. Lijkt voor ons net Nederland na de hittegolf die we hier gehad hebben.

2 opmerkingen:

  1. Hallelujah ...CHANCE~ WOOOOAAAHH~ :'D


    je hebt geloof ik echt de "best time of your life" nu ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zooooo leuk om dit allemaal te lezen lin.. zoooo jaloers ook op je lol >_<

    Be safe, hope to read more soon -hugs-

    BeantwoordenVerwijderen