woensdag 21 juli 2010

De week door midden

Het is vandaag woensdag en dat betekent dat de week weer door midden is. Of dat vond Bas vanmorgen ten minste. Wat mij betreft mag deze zomer nog wel een paar maanden langer duren, doordeweeks heb ik bijna net zoveel plezier hier als in de weekends en ik heb alleen 's morgens wat moeite met het vroege opstaan. Maandag hebben we niet veel gedaan. Lonneke was met Tom naar de wijk Asakusa gegaan en ik ben met Gwynn in Ekoda gebleven. We hebben beneden in het washok even de was gedaan samen, bij de combini (convenience store) een zakje (!) schaafijs met mango smaak gehaald en gewoon even rustig aan de hitte uitgezeten in onze door airco gekoelde kamers. 's Avonds bij een izakaya, een soort pub, gaan eten waar we volgens mij teveel hebben betaald maar wel lekker hebben gegeten en daarna zijn we Lonneke gaan halen om nog even gauw een uurtje karaoke te doen. Dat was erg leuk toen we doorhadden hoe het systeem werkte en we waren al snel niet meer te stoppen. Helaas werd het al snel half 9 en zat onze tijd erop.
We zijn toen terug gegaan naar de mansion want om 9 uur begon de eerste aflevering van de nieuwe drama van Matsujun (voluit Matsumoto Jun), die wij gewoon gaaf vinden omdat het zo'n ongelofelijke diva is. En vooruit, hij lacht lief.
De drama was wel leuk om te zien maar wat een naam heeft dat ding. In het Japans is het: Natsu no koi wa nijiiro ni kagayaku, oftewel, zomerliefde schijnt in alle kleuren van de regenboog. Ja, dat is de echte naam van dat ding ja. Het verhaal wordt nog mooier want in het reclameblok meteen na het einde van de serie zagen we een reclame waar onze monden van openvielen. Ze hebben namelijk een manier bedacht om Matsujun, hoewel het een man is, toch reclame voor mascara te laten maken. Hij is in de reclame namelijk de wetenschapper die zo slim is een nieuwe mascara uit te vinden. Ja ja, staan jullie niet net zo verbaasd als ik? Nu is Arashi (de band waar Matsujun bij zit) straks echt overal, ze zijn namelijk nog niet vanuit elke hoek van Tokio zichtbaar. Ahum. (Niet dat ik klaag, hun reclames voor wii party zijn echt leuk)
Dinsdag begonnen de lessen dan weer, het kostte ons allemaal net wat meer moeite om de motivatie op te brengen onszelf weer in de volle treinen te proppen en de heuvel op te lopen naar de taalschool, maar we waren er toch weer ruim op tijd. Met temperaturen rond de 35 graden echter, waar op het weerbericht al waarschuwingen over gegeven werden besloten Gwynn en ik na de lessen nog even op de school te blijven om daar in de airco ons huiswerk te doen.
Vandaag was het al net zo lekker koel, dus herhaalde het plan zich. Het verschil? Gisteren zijn we na het braaf huiswerk maken op zoek gegaan naar de book-off om daar eens lekker goedkoop cd's te gaan kopen. Dat lukte zo goed dat we na het eten ook nog naar de book-off in Ikebukuro zijn geweest, waar ik ook weer geslaagd was. Ik kom straks echt met een stapel tweedehands cd's terug waar je niet goed van wordt geloof ik. Erg blij was ik met de singles KAT-TUN met Real Face en News met Weeek (de derde e hoort daar).
Vandaag maar even rustig aan doen met het geld en morgen zitten we hier alweer twee weken. Het gaat me veel te snel, de tijd. Ik mis iedereen heel erg, maar ik zou hier graag voor een langere periode blijven. Als ik terugkom maar eens wat serieuzer gaan informeren op welke manieren dat mogelijk zou zijn. Groetjes vanuit een te warm en zonnig Tokio!

3 opmerkingen:

  1. lol zo te horen heb je de jonnies fever behoorlijk te pakken :P invasion of the jonnies!!!

    have fun over there :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kut-Tun! ^^


    Ben blij dat je het leuk hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. JOHNNY's ENTERTAINMENT :'D

    het beste wat r is eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen