donderdag 1 juli 2010

Aftellen

"Maar in Japan, komt de zon toch niet op in het oosten?"

Aldus mijn oma vanmiddag, op mijn laatste bezoekje voordat ik naar Tokio vertrek over zeven nachtjes slapen. Ik ben één keer eerder in Japan geweest en gelukkig wist ik mijn oma nog mede te delen dat de zon overal ter wereld in het oosten opkomt en in het westen ondergaat. We houden het op een blond moment (ja mijn oma is nog blond, goed he).
Gisteren hadden we met onze 'Yaesu' groep, dat is de naam van het zomerschool programma waar we aan mee doen, de laatste bijeenkomst om: af te spreken op Schiphol, een schriftelijke verklaring af te leggen dat we ons gaan gedragen in Japan en het rooster voor het zomerschool programma in ontvangst te nemen. Toen begon het besef pas goed door te dringen, dat ik nog maar een week had om laatste dingen te regelen, laatste spullen te kopen en nog met wat mensen af te spreken voordat het vliegtuig van Schiphol vertrekt en hopelijk richting Narita, Tokio vliegt.
Dus met mijn afwasborstel gereed (want blijkbaar kun je in Japan geen degelijke afwasborstels krijgen) ga ik nu mijn best doen om woensdag 7 juli om 14:45 op Schiphol te zijn. Dan gaat de reis waar we allemaal al vanaf 1 april op wachten eindelijk beginnen...

5 opmerkingen: